Bir süredir yazamıyorum, işlerin yoğunluğundan ve gerçekten yazmak istemiyorsam sadece yazmış olmak için yazmamak istediğimden. İki haftayı geçmemesini umuyorum bu araların. Yazmak, anlatmak istediğim bir sürü teknik var aslında, ama düzgün bir yazı yazmak için zaman ayırabilmek gerekiyor.

Bu yazımda size Mala lakaplı bir boncuk sanatçısının boncuklarını tanıtmak istedim. Renkleri ve kuşları çok güzel, neşe veren tasarımları var.

Boncukları yaparken kullanılan temel teknik saç teli inceliğinde çektiğimiz cam ipleri kullanarak noktalar ve çizgiler yapmak. Aralarda el yapımı murriniler ve twistie dediğimiz burgular da kullanılmış. Bahar ve yaza uygun tasarımlar, Melanie Mortel in böyle bir tarzı var.

Yazılarımda ara sıra beğendiğim tasarımlara yer veriyorum, neler yapılabileceğini görmeniz ve ilham vermeleri için. Ama dikkat edilmesi gereken çok önemli bir konu var: Esinlenmek boncuğun ve tasarımın birebir aynısını yapmaya çalışmak demek değil, çünkü bu taklit etmek demek. Bunu yaparak aslında tasarımcının fikrini çalmış oluyorsunuz. Ben benim tasarımlarımın beğenilmesi ve ilham kaynağı olmasından gurur duyarım, ama taklit edildiklerini duymak, görmek beni üzüyor ve rahatsız ediyor. Sayılı boncuk tasarımcısı olduğu için illaki haberiniz oluyor bir şekilde. Tekniği denemek, kendini geliştirmek adına faydalı oluyor, ama ticari anlamda aynısını yapıp kazanç sağlamayı amaçlamanın yanlış olduğunu düşünüyorum. Tasarımın gerçek sahibini de zan altında bırakmış oluyor taklit eden, çünkü kimin asıl tasarımcı olduğunu her zaman anlamak mümkün olmayabilir.... Tasarıma, emeğe, hayale, yaratıcılığa saygı.....

0 yorum:

Copyright © 2008 - BurcinEvrim-CamCam - is proudly powered by Blogger
Blogger Template