Söz uçar yazı kalır


Bir marka olmak, olmaya çalışmak, marka olduğunuza, en azından kendiniz için hedeflediğiniz yere ulaştıktan sonra orada kalmaya çalışmak çok zor. Takıyı eline aldığında bunun gramı nedir, ne kadara mal edilir diye bakılıyorsa bir sorun var demektir çünkü, o takının yaratılmasındaki tüm bilgi, birikim, emek, hayal gücü, özgün tasarım düşüncesine paha biçilemez. Ben sadece özel tasarım cam takılar için konuşma hakkına sahibim...CamCam ı bir marka haline getirme süreci oldukça inişli, çıkışlı bir süreçti...Benim için tasarımlarımın satıldığı her yerde, Burçin Evrim tasarımları diye bir not düşülmesi, minik bir etiket kondurulması çok önemli, tüm bu emeğimin küçük bir göstergesi bu benim için.Takılarım benim için benim adımı taşıdıkları sürece varlar...Neden yazıyorum...Koleksiyonumu, takılarını beğenen ve toplu sipariş vermek isteyen firmaların bir kısmı, onlar için tasarım yapmamı ama benim ismim hiç geçmeden tasarımlarımı satabilmeyi istiyorlar. Cam takı tasarımının heykel yapmaktan, resim yapmaktan , yaratmak, bilgi birikimini kullanmak, hayal etmek anlamında bir farkı yok....
O yüzden 2005 te yola çıktığım bugünden beri fason üretim yapmıyorum, yapanlara saygı duyuyorum. Başka X marka için yapılan koleksiyon çalışmasında, "designed for X by Burçin Evrim" hep olacak.(Neden ingilizce, çünkü küçücük etikete "Burçin Evrim tarafından X için tasarlandı" yazmak maalesef daha zor)
Söz uçar yazı kalır...

0 yorum:

Copyright © 2008 - BurcinEvrim-CamCam - is proudly powered by Blogger
Blogger Template