Doğumgünümüz ve Perlenswap

CamCam dün 3 yaşına bastı...Firma kuruluşunu tesadüfi olarak 8 Mart, Kadınlar Günü'nde yapmıştık.İnişi çıkışlı bir 3 yıl, sevinç, burukluk, bol bol mücadele ile geçen. Hem Cam boncuk yapımını bir yerlere getirmeye çalışmak, insanlara ne olduğu kadar ne olmadığını da anlatmaya çalışmak, hem de tasarımcı olarak var olmak...Değdi mi ? Değdi ve değiyor. Büyük bir hayat tercübesi...Bu alanda profesyonel çalışmak isteyenlere verilebilecek bir sürü tavsiye, hepsinden çıkarılan dersler var. Yurtdışından çok farklı olan ülkemiz koşullarında "Hayır ben mutlu olmak için bu işi yapıyorum, beni eğip bükmeye çalışmayın, tasarımım neyse ben oyum, ben neysem tasarımım da o!" demek, deseniz de anlaşılmak ne zor bir bilseniz...Buradayım, ve bir ömür burada olabilmeyi umuyorum.Bu yazıyı iki konu arasında paylaştırdım, ikinci konu ise Perlenswap:)

O da nesi..Almanya' da benim Türkiye temsilciliğini yaptığım Perlenspektrum adlı bir boncuk sanatçıları derneğimiz var.Ciddi ciddi dernek. Dernek olmadan önce kurulan Perlentreff.de cam boncuk yapanlar için bir cennet, bilgi anlamında hazine. Bilgiyi ve tecrübelerini paylaşmak için gösterdikleri özen ve gayreti gördükçe, biz neden böyle olamıyoruz diyorum. Akıntının tersine yüzmek için, blogumda bildiklerimi paylaşmak istiyorum.

İşte bu Perlentreff sayfasına üye olanarın yaptığı eğlenceli bir oyun Perlenswap. Bir konu ilan ediliyor, örneğin buz ve ateş....Katılmak isteyenler foruma yazıp" ben de varım diyor". Herkes bu tema ile ilgili bir boncuk yapıyor ve bu boncukların hepsi perlentreff' de galeride listeleniyor, sonra kura çekiliyor, herkes sadece kimse göndereceğini biliyor, kimden geleceği ise sürpriz... Bu tür swaplara katılarak, farklı boncuk sanatçılarından gelen temalı boncuklardan oluşan bir koleksiyon sahibi olabiliyorsunuz. Tek bir boncuğun 30-40€ ya satılabidiği Almanya' da, bu önemli bir paylaşım..."Altü üstü boncuk işte" demiyorlar yani:)

Bir de önceden yapılmış olan tüm Perlenswapları görebieceğiniz bir arşiv var sayfada, 2004 yılından bu yana yapılıyor. Aşağıdaki resim Orient teması için 2005 yılında Martina'nın yaptığı bir boncuk, Binbir gece masallarından ilham almış...Her boncuğun hikayesini de yazıyorsunuz...

Ne kadar çok paylaşırsak bu işin gerektirdiği emek, gerekli olan tecrübe o kadar anlaşılır...Paylaşarak kıymetinin bilinmesini sağlayabilir, yurtdışındaki gibi bir sanat dalı olarak kabul görme sürecini hızlandırabiliriz.

0 yorum:

Copyright © 2008 - BurcinEvrim-CamCam - is proudly powered by Blogger
Blogger Template