Amatör boncuk yapımı atölyesi

Kursa başlayan öğrencilerimin en önemli sorularından biri bizim çalıştığımız atölye gibi tam donanımlı, cam boncuk yapımı ile ilgili bütün malzemeleri alıp almak zorunda olmadıkları. Çalıştığımız aletlerin fiyatlarını duydukça biraz moralleri bozuluyor, çünkü bazıları profesyonel anlamda bu işi yapmak değil, sadece kendi takılarına boncuklar yapmak istiyorlar. Bazıları da önce çalışıp , kendilerini denemek, gözlemlemek istiyorlar, istedikleri gibi yapabiliyorlar mı bu işi, düşündükleri gibi elleri yatkın mı? İlk kursta en azından 5. saatten sonra öğrencilerime evlerinde amatör atölyelerini kurup çalışmalarını öneriyorum. Kurslarım özel ders şeklinde olduğu için çok fazla teknik öğrenip , çok hızlı ilerleme şansı oluyor öğrencilerimin, bir boncuktan 10 tane yapmanın kurs saatleri içinde onlar için zaman kaybı olduğunu düşünüyorum, bazen 1. bazen 2. en fazla 3. boncuktan sonra teknik zaten kavranıyor, bundan sonrası eline ve cama sözünüzü dinletip, onlara istediklerinizi doğru zamanda ve ateşte doğru yerde uygulamanıza bağlı. Bunun için de evde kuracağınız primitif atolyenizde pratik yapabilirsiniz. Almanlar “ Übung macht Profi” diyorlar buna, yani “Pratik profesyonel yapar”. Ben Almanya’ ya ilk taşındığımda kendime bir Beginner-Set aldım, temel aletlerden oluşan portatif bir set.Yanda resmini görüyorsunuz.

Malzemeleri anlatayım, Kırmızı tüp butan ve propan hazlarını içeren Rothenberger marka kaynak tüpü, Şimdilerde Bauhaus ta fiyatı sanırım 10 YTL civarıdır, üzerinceki tabanca ise şalümo, arkasında açma yeri var. Önde duran garip metal ise tüpü masaya tutturmak için bir demircide 10-15 ytl ye yaptırabileceğiniz düzenek, tüpü yerine oturtup işkence ile sıkıştırıyor ve sabitliyorsunuz. Sonra arkadaki sarımtırak plaka sert sünger gibi bir malzeme, tutuşmama özelliği var, üzerine cam düşünce yanan yer sadece düşen yer oluyor be yüzeysel yanıyor, delinmiyor. Bunu çalışacağınız masanın üzerine koyup, onun üzerinde çalışıyorsunuz. Sonra çelik mandreller, küçük bir şişe ayırıcı, 500 gr boncuk soğutma granülü, birazcık millefiore ve biraz da cam. A bir de arkadaki yanmaz plakaya dayalı metal parça da ucu sıcak cam çubukları dayamanız için. Didymiyum gözlük yerine kaynak gözlüğü var, bunun fiyatı da sanırım Bauhaus da 5-10 YTL bir şeydir.

İşte ben bu set ile aylarca pratik yaptım. Hatta tatile gittiğimde deniz kıyısında masama bunu kurup boncuk yaptığım bile oluyordu, boncuk yapmadan duramadığım ilk zamanlardıJ.

2 yorum:

Sweety dedi ki...

Merhabalaar :D
Blogunuzu bugun buldum, daha oncede bakmistim Tr den cam sanatcilarinin bloglari varmi diye ama bulamamistim. Bende camla ilgileniyorum. Ama Tr de degilim Belcikada yasiyorum. Aslinda kisa bir suredir lampwork yapmaya basladim ama resmen buyuk bir ask yasiyorum :D Sizin islerinizde coook hos. Ellerinize saglik, takip ediyorum sizi bundan sonra... sevgiler

BurcinEvrim-CamCam dedi ki...

Teşekkkürler:) Yaptıklarınızı internete koyarsanız lüten haber verin, görmek isterim. Selamlar

Copyright © 2008 - BurcinEvrim-CamCam - is proudly powered by Blogger
Blogger Template