Sitem

Cam boncuk sanatçısı olarak şurada kaç kişiyiz bu işi yapan diye sayınca bir elin parmaklarını geçmiyoruz. Hepimiz yaptığımız işe saygı duyulmasını bekliyoruz, bunun için çaba harcıyoruz. Bunun yolu, birbirimize, tecrübemize, bilgimize ve her şeyden önce yaptığımıza saygı duymaktan geçiyor diye düşünüyorum. Yurt dışında sanat olarak, ülkemizde zanaat olarak algılanan cam boncuk yapımını bir elin birkaç parmağını geçmeyen bu insanların bir yere taşıdığı, sokakta turistik amaçlı yapılıp satılan ya da geleneksel atölyelerde şalümocuların ürettiği cam boncuklardan farklı olduğunu anlatmakla geçen uzun bir mücadele görüyorum dönüp de cam boncuk yapımına başladığım 2003 yılından bugüne kadar geçen zamanı bir film şeridi gibi gözlerimin önünden geçirince. Zaman zaman ümidimi kaybettim, özellikle bu piyasada ticari anlamda bulunup ürünlerimizi alıp satmayı insanlar karşısında.”Ayşe Fatma kişisi ile görüştük, onun tasarımlarını beğendik, bize daha ucuzunu yapar mısınız” diyenler, “Biz sizinle çalışmak istiyoruz ama Ali Veli kişisinin tasarımlarına bi bakın onlardan yola çıkıp bir şeyler yapalım” diyenler…”Ben hepinizin tasarımlarına baktım, hepsi hemen hemen birbirinin aynı” diyenler…
Ne diyeceğimi bilemedim zaman zaman bu insanlar karşısında, sinirlendim, kızdım, kırıldım… Ama kime kırılıyorsun ki… “Ben yaratıyorum sanat yapıyorum” diyorsun, o ise senin 3 cm lik bir boncuğa sığdırdığın emek, tecrübe, güzelliğin, dünyanın farkında bile olmadan, baksa da göremeyecek gözleri ile “bana göre sanat bu değil” diyor. Sanat ne peki size göre???

Sanat, yaratmak, hayallerindekini elinde tutabilmek, ilham alıp, o ilhamı yarattığında yaşamak değil mi? Sanat cm kareler ile mi ölçülüyor, 1 metrekarelik seramik pano sanat, 3 cm lik ince ince çalışılmış boncuk sanat değil öyle mi! "Sanat, insan tininin nesnelleşme biçimlerinden ve ifade tarzlarından biridir." der, insan tininin kendini nesnelleştirdiği eserleri/yaratıları kavramaya yönelen Hermeneutik felsefesi(Yrd. Doç. Dr. Mustafa GÜNAY).

Bizim yaşadığımız sorunların büyük bir kısmı emeğe saygı duyulmamasından kaynaklanıyor, hep ne kadar ucuza alırım da üstüne daha ne kadar fazla kar koyabilirim zihniyetine toslayıp kalıyoruz. Yapılan bir boncuğun eşsiz olduğunu, bir daha birebir aynısı bir daha yapmanın mümkün olmadığını, bizi -zor koşullarda çalışan ve emeklerine saygı duyduğum şalümoculardan- ayıranın kullandığımız malzeme, çalışma şeklimiz, tekniklerimiz ve takı tasarımlarımız olduğunu ben anlatmaktan henüz yorulmadım…Ama hala darılıyorum….

Tasarımlarımı heyecan ile sipariş veren ve aldığında “ fotoğraflarından daha güzelmiş” diyen müşterilerim, “ elinize sağlık, bunda çok emek var “ diyen web sitesi ziyaretçilerim, “ iyi ki atölyene gelip, seninle birlikte çalışmaya karar verdim” diyen öğrencilerim ve cam boncuk yapımını turistik ilçelerimizden, sokaklarda kurulan tezgahlardan profesyonel, donanımlı atölyelere taşıyan, bilgiyi paylaşan, yaptığı işin hakkını veren meslektaşlarıma teşekkür ediyorum.

0 yorum:

Copyright © 2008 - BurcinEvrim-CamCam - is proudly powered by Blogger
Blogger Template