Cam Atölyesi-Maliyet ve Fizibilite



Ara ara cam boncuk atölyesi kurmak isteyenlerden mailler alıyorum. Fikrimi sordukları için çok teşekkür ediyorum. Sorulan sorular arasında kredi almak için kendilerine sorulan sorular, fizibilite çalışmaları, atölye kurma ve getiri beklentileri gibi detaylar oluyor. Bu tür maillere maalesef dönemiyorum, çünkü iş kurmak için tavsiye vermek çok büyük bir sorumluluk. Atölye maliyetleri çok değişken, kullandığınız malzemelerin kalitesi ve profesyonelliği maliyetleri çok değiştiriyor. Yani 20 tane ayrı atölye alternatifi çıkarmanız mümkün olabilir, ve bunların maliyetleri birbirinden çok farklı olabilir. Bunun dışında kullandığınız malzemelerin kalitesi de sizin maliyetlerinizi etkileyecektir. İşin getirisine gelince yorum yapmak daha da zorlaşıyor, çünkü siz olaya sanat olarak bakıp sadece kendi stilinize sadık mı kalmak istiyorsunuz, ya da piyasaya iş mi yapmak istiyorsunuz, iş yapmak istiyorsanız hangi işi, kaç adede ne kadara bağlarsınız gibi bir sürü değişken var. Ben kendim için böyle bir plan ve tahmin yapmazken başkasının atölye projesi için yapabiliyor olmam maalesef imkansız. Ben böyle bir öngörünün sadece tahmini olabileceğini düşünüyorum, gerçeği yansıtabileceğinden emin değilim. Çünkü piyasa değişken, aldığımız malzeme euro ve dolar ile satılıyor. Takı zaruri bir ihtiyaç değil, alınmasa da olur olduğu için, kriz gibi durumlarda birden satışlarınız yavaşlayabiliyor…İşte bu ve bunun gibi sebeplerden dolayı benim sizi tanımadan, niyetinizi, cam sanatına bakışınızı, yapabildiklerinizi ve hedeflerinizi bilmeden böyle tavsiyelerde bulunmam çok yanlış olur diye düşünüyorum. Öğrencilerimi kurs süresince tanıdıkça, bu konuda yapmak istediklerini ve ayırabilecekleri bütçeyi bildikçe kendilerini bekleyen sıkıntılar konusunda uyarıyorum, dikkatli olmaları gereken noktaları söylüyorum.
Sevdiğiniz bir işten para kazanmak zorunda olmak, özellikle bizim ülkemizde ve özellikle sanat/tasarım, anlamında çok zor. Bu zorlukları göz ardı etmeden bu yola gönül vermek gerekiyor.

0 yorum:

Copyright © 2008 - BurcinEvrim-CamCam - is proudly powered by Blogger
Blogger Template