Çiçek boncuklar


Bugün keyifsiz bir gün. Gün güzel başladı ama bazı gelişmeler sebebi ile keyifsiz sonlanacak gibi duruyor, böyle günlerde ateşin başına geçip bir şeyler hayal edip yaratmak çok zor oluyor. Ben zorlamıyorum böyle günlerde, çünkü bu ruh hali ile ortaya çıkan boncukları genelde beğenmediğim için, can sıkacak başka bir nedenim daha oluyor. Boncuklarımı yaparken hayal ediyorum bazen, bazen de yapmadan, bazen kağıt üzerine aktarıyorum aklıma gelenleri, bazen de aklımın bir kenarında tutuyorum ve iyi bir ruh halindeysem yapıyorum, deniyorum, geliştiriyorum. Bazen denemeler sırasında başka şeyler geliyor aklıma ve deniyorum. Pek neşeli olmasam da size neşeli bir konudan bahsetmek istiyorum. Çiçekli boncuklar…Bir çok yöntem var, her biri farklı bir teknik ile yapılıyor, bazen de tekniklerin birleştirilmesi ile. Temelde uygulanan 2-3 tane teknik var, bunları uygulama sırası ve kaçını bir arada kullandığınız boncuğun görüntüsünü tamamen değiştirebiliyor. İsterseniz yüzeyde yaparsınız, ister gömersiniz, ister dal yaparsınız arka plana ister yaprakların göbeğine kabarcık yapar ya da kubik zirkon gömersiniz. Tabii bunların hepsinin püf noktaları var, her zirkon olmaz örneğin. Şeffaf cam ile kaplama tekniği ile derinlik verilen boncuklar çok güzel oluyor ve çok beğeniliyor, çalışmak için sabır gerekiyor ama sonuca değiyor. Atölyede verdiğim derslerde 1. kurda temel çiçek tekniklerini çalışıyoruz, daha ilerdi teknikleri öğrenmek, kubik zirkonları denemek, çiçek yapıp şeffaf cam ile kaplayıp gene çiçek gene şeffaf cam kaplamak için 2. kurda bol bol zamanımız oluyor.
Çiçek desenli boncuklar yapmanın yanında, ben çiçek formunda boncuklar yapmayı da çok seviyorum.
Çiçek boncuklardan bahsettim , biraz keyfim yerine geldi…

0 yorum:

Copyright © 2008 - BurcinEvrim-CamCam - is proudly powered by Blogger
Blogger Template