Kurbağayı Boncuğun üzerine oturtalım!:)



Hangisi gerçek bulabildiniz mi?
Boncuk üzerine yapılan en şirin hayvanlardan biri de kurbağa. Özellikle karikatürize edilenlere bayılıyorum. Başlangıçta kolay bir teknik olmasa da, cama hakim olmaya başlayanların biraz pratikle uygulayabilecekleri bir teknik. CamCam atölyesinde 2.kurda öğretiyorum öğrencilerime bu tekniği. Eğer boncuk iyi tavlanmazsa zavallı kurbağanın kolu bacağı kırılıp, düşer. Bu yüzden seri şekilde çalışmak lazım.Her an boncuğun üzerinden kucağınıza zıplayacakmış gibi duruyorlar değil mi?:)

Mary Lockwood un gerçekmiş gibi duran kurbağalarını anlattığı tekniği anlatmak istiyorum size, ben daha farklı , daha karikatürize bir teknik kullanıyorum, ama siz de bu kurbağayı komik/şapşal bir hale getirmek için minik detaylar katabilirsiniz.
(Resmi gerçek boyutunda görüntülemek için üzerine tıkayın)
1- Kurbağanın üzerine oturacağı boncuğu yapıyorsunuz.
2- Kurbağayı yapacağınız renkte camdan ipler ile parmaklarını yapıyorsunuz.
3- Aynı camdan ipi kullanarak ayakları birbirine bağlıyorsunuz. Ön ayaklar birbirine, arka ayaklar birbirine.
4- Gövdesi için normal kalınlıkta, gözyaşı damlası şeklinde camı, ön ayaklardan arka ayaklara doğru azalacak şekilde damlatıyoruz.
5- Bir el aleti, mutfakta kullanmadığınız bıçağınız bile olur, ile ön ayakların tarafındaki gövde kısmına resimdeki gibi şekil veriyorsunuz, burası kafası olacak.
6- Resimde görüldüğü gibi, normal kalınlıktaki çubukla bacaklarını yapıyoruz, poposuna doğru camı incelterek…
7- Varsa razor dediğimiz şekil verme aleti ile, yoksa bıçak ile resimde görüldüğü gibi baldır ve eklem altını oluşturacak şekilde 6. adımda yaptığımız bacağı ikiye bölüyoruz, katlanmış bir bacak gibi duruyor.
8- Parmak uçlarının sonuna, tercihen kurbağa ile zıt bir renkte, noktalar ekliyoruz.
9- En son kurbağanın karakterini belirleyen son detayı gözleri yapıyoruz. Yüzünün neresine koyduğunuz çok önemli. İster Murrini göz kullanırsınız, isterseniz gözün içine iki kabarcık yaparsınız, ya da şapşal bakan pörtlek gözler yaparsınız.

Kurbağanız hazır….Boncuğunuzu güzelce tavlamayı unutmayın.

1 yorum:

cicibisiiy dedi ki...

kesinlikle takıya en yakışan hayvan dostumuzun kurbağa olduğuna katılıyorum
enaz bir kelebek kadar yakışıyor
zaten normalde de kurbağayı çok severim doğaya çok yakışıyor
doğaya çok yakışan herşey ve her renk takıya çok çok yakışıyor
ben tabii cam çalışmıyorum
ben peyote tekniği ve fransız örme tekniği olan tel ile örme ile iki şekilde yapıyorum kurbağalarımı ve boncuklarla yaptığım takılarıma yerleştiriyorum
inanılmaz şirin oluyor
www.cicibisiiy.blogcu.com

Copyright © 2008 - BurcinEvrim-CamCam - is proudly powered by Blogger
Blogger Template