Amatör Cam Atölyesi -Sağlık


Saat biraz geç oldu, çok uykum var, yorgunum ve yarın erken kalkmam gerekiyor. Fakat bugün aldığım bir mail üzerine hemen bu yazıyı yazmam gerektiğine karar verdim, çünkü konu sağlık. İhmal edilemez, ertelenemez. Önceki yazılarımda amatör cam boncuk atölyenizi evde düşük maliyetli şekilde nasıl kurabileceğinizi anlatmıştım. Bu yazım öncesinde ve sonrasında gerek yaşadığı şehir yüzünden gerekse o anda cam kursuna bir bütçe ayıramayacağı için , cam boncuk yapımını kendi kendine öğrenmek isteyenler bana mail atıp bilgi istemişlerdi.

Bir konuyu netleştirmekte fayda görüyorum, cam boncuk çok yüksek ısılarda , gaz ve oksijen ya da sadece gaz ile açıktaki bir alev ile çalışılan bir teknik. Bunun dışında kullandığımız cam metaloksitler ile renklendiriliyor, ve yanan gaz yokolup gitmiyor... Bunların hepsi eğer doğru şekilde bilgi ve önlem alınmazsa sağlığımız açısından olumsuz koşullar yaratabilir. Sonuçları ciddi olan kazalar yaşanabilir. Ateş oynamaya gelmez, alev çok hızla yürür ve kontrol edilmesi zordur.



Bu yüzden: KENDİ BAŞINIZA EVDE DENEME YANILMA YÖNTEMİ İLE CAM BONCUK YAPIMINI ÖĞRENMEYE ÇALIŞMANIZI KESİNLİKLE TAVSİYE ETMİYORUM.

Özel ders, ya da grup dersi veren, ve bu işi gerçekten bildiğine inandığınız kişilerden/kurumlardan gerekli eğitimleri alarak bu işe başlayın.

Bloguma böyle resimler koymak istemezdim, ama yaşanabilecek kazalarla igili fikir vermesi açısından faydalı olacağını düşünüyorum.

Hiç bir şey sağlığınızdan daha önemli değil!

0 yorum:

Copyright © 2008 - BurcinEvrim-CamCam - is proudly powered by Blogger
Blogger Template