Cep Telefonumdan 2

17 Eylül tarihinde Cep Telefonumdan... adlı yazımda bana gelen telefonlardan bahsetmiştim, bazen de bunların zamansızlığından. Yanlış anlamaları önlemek için tekrar bir yazı yazma ihtiyacı duydum.
Cam Boncuk Sanatına başlayalı beş yıl kadar bir süre oldu, en başından beri öğrendiğim her yeni bilgiyi insanlarla paylaşmaktan zevk aldım. Türkiye' de çok az kişi bu konuda tecrübe sahibi olduğu için bilgiye ulaşmak ne kadar zor biliyorum, yeni başlayanların, öğrencilerimin ve cam boncuk sanatına ilgi duyanların benim yaşadığım zorlukları yaşamasını istemediğimden ve ne kadar çok insan bu sanat hakkında bilgi sahibi olur ve yaparsa değerinin o kadar iyi anlaşılacağına inanmamdan dolayı elimden geldiği ve bilgimin yettiği kadar tüm sorulara cevap vermeye çalışıyorum.
Kurslarımda tüm teknikleri birebir özel ders ile öğretiyorum, bu kadar zaman içinde artık arkadaş oluyoruz, temasımızı hiç koparmıyoruz. Öğrencilerim hala beni arayıp ya da mail atıp, merak ettikleri teknikler, malzemeler ve benzeri konularda bilgi alabiliyorlar. Özellikle kurs sırasında o kadar çok teknik öğreniyor ve internette araştırmalar yapıyorlar ki, soracak bir sürü soru birikiyor. Bir de evde kendi amatör atölyelerini açınca, uygulamada kafalarına takılabilecek br çok soru oluyor. Bu aşamaların hepsinde öğrencilerime elimden gelen tüm desteği vermeye çalışıyorum.
Netleştirmek istediğim konu beni yoran telefonların esas sahiplerinin kim olduğu ve neden yorulduğum. Hiç tanımadığım, cam yapımı konusunda ne tür bilgisi var, nasıl bir ortam ve malzemeler ile çalışıyor hiç bilmediğim arkadaşlar, beni arayıp, " alo ben ali veli, ayırıcı almıştım da ben, ne kadar su katacaktım" diye soruyorlar. Peki ilk cümle şöyle olsa " merhaba ben ali veli,müsait misiniz? cam boncuk atölyem var, cam yapımını x şekilde öğrendim, elimde şu marka ayırıcı var, rica etsem ne kadar su katmam gerektiği konusunda bana yardımcı olabilir misiniz?". Seve seve yardımcı olurum. Yanlış anlamayın, ben çok katı kuralları olan biri değilim, ama ben hiç tanımadığım, fikrine ihtiyacım olan birine bir şey soracaksam buna benzer bir cümle kurarım...
Bunun dışındaki aranmalarım cam tekniğinin alt dallarının bilinmemesinden de kaynaklanıyor, kesme cam, füzyon, üfleme cam gibi bir çok başka tekniği kapsayan sorular alabiliyorum. Yardım isteyenleri varsa bir tanıdığıma yönlendiriyorum.
Sonuç olarak bilgime güvenilip soru sorulması bana gurur veriyor, sadece bunun makul saatlerde makul zamanlarda yapılmasını rica ediyorum. Atölyeden bana ulaşamıyorsanız, telesekreterime mesaj bırakabilirsiniz ya da mail atabilirsiniz.
Öğrencilerim, siz benim arkadaşlarımsınız....Siz zaten beni tanıdığınız için, ne beni üzer ne üzmez biliyorsunuz...O yüzden söz meclisten dışarı.

0 yorum:

Copyright © 2008 - BurcinEvrim-CamCam - is proudly powered by Blogger
Blogger Template